עושים סדר: 10 עקרונות ברזל לחיים מסודרים

כותב האתר איתי עמית

Lifefar

במיוחד בימים אלה, בהם הבית הופך להיות המקום שאנחנו שוהים בו יותר מתמיד – יש באוויר איזה חשק בלתי מוסבר לארגון מחדש.
ואם מוסיפים לזה את העובדה שבלי להרגיש כמעט עברנו לחיות בתקופה שבה אגרנות היא מילה גסה, שופינג הוא גילטי פלז'ר שאסור להזכיר וכולם מפזרים מילים כמו מיחזור וצמצום – תקבלו שינוי, יש שיאמרו מבורך – בשביל הכדור שלנו בכלל ובשביל עצמנו בפרט.
לא בטוח ששמעתם אבל מי שעשתה מהרעיון הזה קריירה היא כוהנת הסדר היפנית, מארי קונדו בספרה 'סוד הקסם היפני' שהפך לרב מכר בעולם כולו – והאמת היא שבצדק.
יש אנשים שמוכנים להישבע שאפילו הפחיתו במשקל הודות לתהליך הארגון מחדש, הניפוי והצמצום של קונדו, וזה גם הרעיון שהיא מובילה: כשעושים סדר בבית, מתרחש גם סדר דרמטי בכל יתר תחומי החיים, הפיזיים, האישיים ואפילו התעסוקתיים.
אנחנו קצת פחות קשוחים ממנה אבל בהחלט כן מאמינים שסדר וארגון רצויים והכרחיים, רק חושבים שיש הרבה דרכים להשליט אותם. הנה העצות הכי טובות שמצאנו לשם כך.

1. אל תהיו אנשים שלא מסוגלים לזרוק דבר וגם לא כאלה שאין להם סנטימנטים לדבר. השילוב בין השניים באיזון שמתאים לכם – הוא האתגר האמיתי.

2. הצטיידו מראש בארגזים איכותיים וחזקים שיכולים להכיל הרבה. ככה גם תרצו למלא אותם וגם כשתמלאו אותם – למזבלה / למסירה – הם לא ייקרעו ולא תוכלו להתחרט.

3. אמנם תיאורטית סדר עושים פעם אחת ואז שומרים עליו, אבל בפועל זה לא עובד ככה אף פעם. לכן רצוי להכריז על הסדר כמאורע שמתקיים פעם בשנה לפחות, ובוודאי לא רק כשעוברים דירה.

4. אחת הדרכים לבחור אם להעיף או להשאיר היא לשאול: הפריט הזה – בגד / כלי / חפץ – משמח אותך? הוא יעיל? יפה? אם כן מקומו לצידך. אם לא – אז לא.

5. כשרוצים לסדר את ארון הבגדים, עדיף לא לעשות זאת מדף אחרי מדף אלא לרוקן את כולו על המיטה (ולחטוף שוק מכמות הבגדים שיש לך) ואז לעבור אחד אחד ולבדוק את מידת השמחה שהוא מעורר.

6. אומרים (וצודקים) שבגד שלא לבשתם עונה כבר לא תלבשו לעולם מקומו בארון של מישהו אחר. ואנחנו מוסיפים ספר שלא קראתם שנתיים לא תקראו לעולם, סיר שלא יצא מהארון או מסחטת מיצים שעוד תקועה בארגז שלה – מקומם לא אתכם.

קיפאיט keepit פתרונות אחסון – אחסון תכולת דירה לסטודנטים
אחסון תכולת דירה
7. שינויים הם עניין די חיובי כשחושבים על זה. יש משהו מרענן בתזוזה של חפצים בבית, כמו שיש משהו מחדש בשינוי מיקום של רהיטים או בגדים בארון. צריך רק לתת לזה לזרום. מה שממילא מתאים לתקופה הזו

8. מכלי אחסון הם אחד האסונות הגדולים של שוחרי המינימליזם. למה? כי הם מתעתעים. מצד אחד זה נראה כאילו סל העיתונים מארגן את העיתונים אבל מצד שני זה בדיוק מה שגורם לנו לאגור עיתונים. אז הישמרו ממכלי אחסון: סלים, קערות נוי עמוקות, ארגזי נצרים ושאר שותפים למזימה.

9. ואם בכל זאת סל העיתונים, קערת 'הכל מיני דברים' או ארגז הצעצועים עולים על גדותיהם – זה בהחלט הזמן לרוקן לפחות חצי מהם. לפחות.

10. רוצים בכל זאת לשמור חפצים (לבית אחר או לילדים שיהיו בריאים) אבל אין להם מקום? יכול להיות שזה הזמן לבחון את האפשרות לשכור יחידת אחסון. היתרונות ברורים: גם לא נפרדים לנצח ממה שלא בטוחים אבל גם מפנים מקום בבית ומנסים לחיות בלעדיהם.

תוכן עניינים

השאירו פרטים

הכי נמכרים

צריכים עזרה?
דילוג לתוכן