לעבור דירה ולהישאר בחיים

כותב האתר איתי עמית

Lifefar

אריזת דירה

איני יכולה לספור את מספר הפעמים שקיבלתי טלפונים על גבול ההיסטריה חלקם בשישי בערב או בשבת.

"מחר יש לי הובלה ועוד לא ארזנו כמעט כלום.." "חשבנו שנספיק לארוז בסופ"ש ובסוף הילד היה חולה ולא הספקנו." "ארזתי כבר מלא אבל נתפס לי הגב ואני לא יכלה לזוז!"

מה המכנה המשותף לכל השיחות הללו? לחץ אמתי ומצוקה אמתית של אנשים. כן בהחלט. אבל לא לכך כוונתי.

המכנה המשותף הוא קודם כל הערכות לא מתאימה, וחוסר הערכה נכונה של היקף העבודה.

למי שאינו בעל מקצוע קשה מאוד להעריך את כמות העבודה ורמת הקושי שעומד בפניו.

לצערי, במהלך שנות עבודתי אני נחשפת לתלונות רבות על חברות הובלה אשר לאחר שמגיעות אל הבית הן מעלות את המחיר, מתמקחות על כל דבר, "לקח להם שעות" ובאופן כללי נוצרת אווירה לא נעימה מהר מאוד כמו בכל דבר יש בכך מן האמת ולעיתים "נופלים" עם בעלי מקצוע לא הגונים כמו בכל תחום!

אולם לעיתים קרובות אי הבנות נוצרות מכך שהדירה פשוט אינה ארוזה כהלכה ואינה מוכנה למעבר.

תיאום ציפיות עם חברת ההובלה חשוב מעין כמוהו למעבר חלק.

לכן, התחילו  זמן רב מראש בכל מה הקשור לאחסון תכולת דירה ! זמן רב, זה לא שלושה ימים. לרוב האנשים גם שלושה שבועות לא יספיקו! " אם אתם חוששים מהמעבר, חוששים מכמות העבודה, יודעים שכמו לכולנו הרבה בלתמ"ים בחיים, התחילו שבועות קודם לכן לאט ובנחת.

כאשר צוות חברת ההובלה מגיע הוא צריך לראות שכל תכולת הדירה ארוזה. וזה אומר הכל! גם הבוידעם שלא פתחתם 15 שנה, גם מחסן הגינה ובמיוחד ארגז המצעים שמתחת למיטה. יש גם לרוקן שידות ומגרות. תכולת המגרות מוסיפה משקל רב לרהיט וכאשר מתחילים לטלטלו הוא עלול להישבר. חלק מהרהיטים כדוגמת המיטות המובילים צריכים לפרק לצורך המעבר, כך שישי חשיבות מיוחדת לריקון ארגז המצעים. אל תשאירו דברים לרגע האחרון כמובן לצורך כך יש להיערך עם קרטונים ואריזות .

הארגזים צריכים להיות מודבקים וסגורים בצורה ישרה. כלומר: הארגזים צריכים להיות מלאים עד שפתם העליונה ולא "חצי" ריקים. כאשר המובילים טוענים את המשאית הם עורמים את הארגזים זה על גבי זה. כאשר הארגזים "לא מיושרים" בעגה המקצועית, הם נופלים ונמעכים. מסוכן למובילים, ומאוד לא רצוי לחפציכם.

שני כללי אצבע חייבים ללוות אתכם במהלך האריזה:

  1. אנו משתמשים ב 20 אחוז בלבד מתכולת ביתנו 80 אחוז מהזמן.

מתוך כך  אתם כבר מבינים שאפשר לארוז את רוב התכולה מבעוד מועד, והיא אינה בשימוש שוטף.

  • תמיד, אבל תמיד יש לנו יותר דברים ממה שנראה ברגע הראשון ויותר ממה שחשבנו…

ביתנו, מורכב מערב רב של חפצים ופיסות חיים. ספרים, צעצועים, בגדים, מצעים, כלים, חפצי נוי, מכשירי חשמל שונים ומשונים, חומרי יצירה, חומרי ניקוי, חומרי עבודה ועוד ועוד…

בניגוד למה שרוב האנשים חושבים ארונות הבגדים הם החלק הקל בכל העניין. בשאר הדברים אנשים נוטים להקל ראש וכאן "נופלים". למה הכוונה? מנורת השולחן בפינה, שטיחון הקיר מאנטליה ואוסף תמונות הנכדים על הקיר במסדרון. אין ספור פריטים שכבר "התמזגו" עם הקירות.

סדר אריזה באחסון תכולת דירה:

פנו לכם שטח בסמוך לאחד הקירות שם תוכלו להעמיד ללא הפרעה את הארגזים שכבר סגרתם.

התחילו בצורה מסודרת חדר אחר חדר. מיינו, נקו וארזו את הפריטים שאתם לא עושים בהם שימוש שוטף.

לנוחיותכם צרפתי רשימה שתעשה לכם קצת סדר היכן כדאי להתחיל. "מהקל לכבד"

  1. בוידעם ומחסן (כולל ציוד מחנאות וטיולים)
  2. ספרים
  3. דיסקים/די וי די
  4. ניירת/צרכי משרד
  5. בגדי חורף/קיץ – מה שכרגע לאבשימוש
  6. חפצי נוי שבירים
  7. כלי אירוח שבירים
  8. צרפו מצעים כלי מיטה ומגבות לארגזי הכלים (השאירו לכם שני סטים בלבד לשימוש שוטף)
  9. כלי בישול ומטבח שאינם בשימוש שוטף (השאירו לכם סט כלים אחד וסט סכום אחד  לשימוש שוטף או שניים באם אתם שומרי כשרות)
  10. ספרי ילדים
  11. משחקי ילדים

ארגזים:

אם סגרתם כבר מחיר עם חברת הובלה וודאו שבהצעת המחיר תיכלל עלות הארגזים והמשלוח. אין מתנות חינם. ארגזים עולים כסף. תמיד. לכן וודאו כאמור אם המחיר שסוכם כולל עלות ארגזים או תצטרכו לרכשם בנפרד.  הארגזים מגיעים פרוסים ומשוטחים כך שלא יתפסו מקום רב בדירתכם. חברת ההובלה/הספק יביאו  לכם את כל הכמות הנדרשת בפעם אחת!

אם אתם עדיין לא סגורים עם חברת הובלה או חברת ההובלה אינה מספקת ארגזים, אתם יכולים לרכוש באופן עצמאי ארגזים דרך קרטונים בקליק שמוכרת ציוד אריזה למעבר. קחו בחשבון שמספר ארגזים סביר למשפחה ממוצעת הוא לא פחות משמונים ארגזים ויותר קרוב למאה! אתם יכולים גם "לקושש" ארגזים ברחובות ומאחורי המכולת השכונתית. אבל כאמור קחו בחשבון שאתם נזקקים לעשרות ארגזים נקיים ובאיכות טובה! מבצע לא פשוט כלל. התייעצו עם בעל מקצוע. קרטונים בקליק ישמחו לענות על כל שאלה

שימו לב, כאשר אתם מדביקים את  תחתית הארגז וודאו שאתם מדביקים אותו בכיוון הנכון. על רובם המכריע של הארגזים ישנו כיתוב כלשהו, לכן, כאשר אתם מדביקים את הארגז שימו לב שאתם מדביקים את תחתית הארגז בצורה כזו שהכיתוב יהיה כלפי מעלה כך שתוכלו לקרוא מה מודפס עליו. מקובל מאוד להשתמש בארגזים ממוחזרים. שימו לב למחוק את הכתוב עליהם מהובלות קודמות.

חפצים כגון ספרים, דיסקים (לא תאמינו כמה עשרות דיסקים שוקלים), מגזינים וגם תקליטים (למי שעוד יש) חשוב לארוז מפאת כובדם בארגזים יחסית קטנים.

מזוודות יכולות לשמש כארגזי בגדים מצוינים לצרכי אריזת בגדים; במיוחד לדברי חורף בעלי נפח רב.

גלגלו שטיחים והניחו בצמוד לקיר לפני שאתם מתחילים לארוז. ייתכן שתרצו לשלוח אותם לניקוי יסודי. במקרה כזה חברת ניקוי השטיחים תאספם מביתכם ותחזירם כבר אל כתובתכם החדשה.

כאשר אתם אורזים חפצים כבדים, מקמו מראש את הארגז במקום נח לכם שלא יפריע לכם בהתנהלות השוטפת והביאו את הפריטים אליו. כך כשתסגרו אותו לא תצטרכו להתחיל ולגרור ארגזים כבדים ברחבי הבית. על הארגז הזה מקמו כבר את הארגז הבא בתור וכך הלאה.

דבק אריזה (מסקנטייפ) הכינו כמה גלילי דבק. גם כאן אני ממליצה לרכוש מקרטונים בקליק. כך תוכלו להיות בטוחים שזהו סרט דבק עם חוזק גבוה. סרטי הדבקה רבים אשר נמכרים בחנויות השונות אינם באיכות מספקת לסגירת ארגז בצורה טובה.

רישום: הקפידו לרשום במו ידיכם על הארגזים את תכולתם בצורה ברורה. לא צריך רשימות מלאי מפורטות מספיק שתכתבו על הארגז:  בגדי חורף הורים, או ספרי לימוד, הדבר יקל עליכם מאוד באיתור ארגז רלוונטי לאחר מיכן ותדעו איזה ארגזים תוכלו לדחות את פתיחתם למועד מאוחר יותר. השתמשו  בטושים עבים לא מחיקים (שימו לב שאלו לא הטושים מהסוג המתאים לשימוש על "לוח לבן").
אל תתעצלו ורשמו על גבי הארגז בחלקו העליון ולפחות על שניים מצדדיו.
כאשר הארגזים נערמים זה על גבי זה יהיה קל יותר לאתר ארגז ספציפי. ככלל, עדיף כבר במהלך האריזה לתת לכל חדר מיועד מספר. וכך אתם יכולים למספר במהלך האריזה את הארגזים לפי החדרים שהם מיועדים אליהם.

בדירה אליה אתם עוברים הדביקו דף גדול על דלת כל חדר ועליו המספר הרלוונטי.

למשל:

סלון – 1

מטבח – 2

בצורה זו יהיה חדר הורים – 3 וכך הלאה

כך קל יהיה למובילים ולכם לשנע את הארגזים לחדרים הנכונים.

אריזת מטבח עטיפת כלים שבירים את כלי המטבח השבירים עטפו בניירות אריזה/משי או עיתון (מלכלך!). כלים גדולים במיוחד אפשר לעטוף בניילון בועות (בפצפצים). חשוב לרפד את הארגזים על ידי מגבות, כריות סוודרים וכו' בכדי שהכלים לא יזוזו בארגז ומנגד לא ילחצו זה אל זה וישברו כאשר ישונעו בדירה או יועברו למחסן. רשמו על הארגז בצורה ברורה או הדביקו מדבקה עליה כתבו באותיות קידוש לבנה "שביר" וציירו את הסימון הבינלאומי לסימון פריטים שבירים:  כוס יין.

מזון יבש: אל תערמו את כל קופסאות שימורים בארגז אחד. זה כבד מאוד. מיינו את מוצרי האוכל. זו ההזדמנות לעבור על כל המוצרים ולהשליך לאשפה מוצרים שהינם פגי תוקף. אריזות פתוחות בדקו את טריותן, ובמידה והחלטתם להעבירן וודאו שאתם סוגרים אותן היטב אחרת תמצאו גרגירי אורז בכל רחבי הדירה החדשה עוד זמן רב אחרי שתסיימו את המעבר.

אם יש חשש הכי קטן שמוצר כלשהו נגוע, נקפיד להשליך אותו כי אחרת נעביר דירה גם את כל המזיקים ומאוד קשה אחר כך להיפטר מהם.

בקבוקים: וודאו שהם סגורים היטב, הדביקו על הפקק נייר דבק ועטפו בנייר. הקפידו להעמידם בארגז. בשום אופן אל תעבירו בקבוק שמן בישול בבקבוק עם פקק שאינו סגור הרמטית. ובכל מקרה ארזו אותו בשתי שקיות ניילון זו בתוך זו קשורות היטב.

השאירו לכם באחד הארונות סוכר, קפה, תה, והרבה כוסות וכפיות חד פעמיות. גם אם אתם שותים תערובת חרובים אורגנית עם חלב סויה בלבד, חשבו גם על שאר בעלי המקצוע. שקית קפה שחור וחלב הם מוצרים בסיסיים במעבר דירה וגם חבילת עוגיות לא תזיק.

מקרר: הכינו מראש לפחות שתי צידניות עם "קרחומים" (הקוביות הכחולות מהפלסטיק ששוכבות לכם בפריזר) והשתדלו להמעיט בקניות ובישולים מספר ימים לפני המעבר. דאגו שלא יהיו במקרר כלים שונים כדוגמת סירים וכלי זכוכית.  כאשר המובילים יגיעו, רוקנו את תכולת המקרר לצידניות. 

חומרי ניקוי וקוסמטיקה: אל הארגז הכניסו שקית זבל גדולה באופן ששוליה יעברו את דפנות הארגז. את הבקבוקים הפתוחים או אלו עם סגירה שנוטה לנזול הדביקו עם נייר דבק. מותר גם לוותר על כמה. רבים מחומרי הניקוי המגיעים בבקבוקי תרסיס וניתן "לנעול" אותם בקלות ע"י סיבוב נצרת הבקבוק. הקפידו להעמיד אותם בארגז כשהפתח פונה כלפי מעלה.

מחשבים, מכשירי חשמל, גופי תאורה וכדומה: סכמו עם חברת ההובלה עיטוף רהיטים ותמונות גדולות שאינן נכנסות לארגזים. פרקו גופי תאורה מבעוד מועד או הסתייעו בחשמלאי  וארזו גם אותם. אם הם גדולים ועדינים במיוחד העבירו אותם במכוניתכם ואם אפשר עשו זאת אפילו קודם למעבר.

נתקו מכשירי חשמל ומחשבים מבעוד מועד בצורה מסודרת ולפפו את כל הכבלים. אני ממליצה מאוד להשקיע עוד כמה דקות ולהדביק מדבקה סביב כל כבל ועליה לרשום מה ייעודו. טלוויזיה, רסיבר, רמקול… הניחו הכול יחד בארגז אחד. עטפו את מסך המחשב במגבת או שמיכה והניחו ברכבכם.

וילונות: פרקו כמה ימים קודם לכן, כבסו והכניסו לארגז או שק גדול.

רוב האנשים מזמינים את חברות התקשורת לצרכי התקנה כבר ביום המעבר או למחרת כאשר הבית עדיין בבלגן מטורף ואי אפשר למצוא שום דבר. חוק מרפי עובד כאן חזק מאוד ורק בארגז האחרון יימצא השלט אותו אתם מחפשים באקסטאזה. לכן, באם אינכם יכולים לחכות כמה דאגו מבעוד מועד לדעת היכן כל הציוד הנדרש להתקנה. את כל הממירים שלטים וכדומה רכזו בארגז אחד, אותו סמנו בצורה בולטת במיוחד או  תיקחו במכוניתכם!

כעת, כל אשר אתם צריכים לעשות לאחר שההובלה העמיסה את תכולת הדירה, הוא סיבוב מוקפד בדירה לוודא שלא נשאר שום דבר שצריך לעבור. לאחר שמסתיימת הפריקה בדירה החדשה. וודאו שלא נותרו שום חפצים או ארגזים בארגז המשאית או ברחוב. וזהו!

קיפאיט keepit

כאשר לקוחות מעוניינים לשכור את שרות סידור הבתים של לצאת מהבלגן www.nobalagan.com   הם תמיד מעלים את החשש מהלילה הראשון לאחר המעבר בו יאלצו לישון ללא חפציהם האישיים. מזוודה/תיק  עם בגדים למעבר מוכנים מבעוד מועד יפתור בעיה זו.

תקופת מעבר דירה היא לא זמן לבישולים ואירוח. אם תוכלו תארגנו לילדים צהריים אצל סבתא, או השכנים ואף אחד עוד לא מת מיומיים של פיצה ופלאפל בחוץ.

בביתנו ובמיוחד במטבח, מספר גדול מאוד של ארונות, שידות ומגרות. כדי לעבוד ביעילות ולא לשכוח שום מגרה בבית, ברגע שאתם מסיימים לרוקן ארון או מגירה מסוימת, סמנו אותה מבחוץ בחתיכת נייר דבק או מדבקה קטנה. כך תדעו שהארון הזה ריק ואין צורך לשוב ולבדוק אין ספור פעמים.

השאירו לנו פרטים וצוות המומחים המקצועי והמיומן של קיפאיט keepit ישמח להעניק לכם ייעוץ ושירות בנושא

תוכן עניינים

השאירו פרטים

הכי נמכרים

צריכים עזרה?
דילוג לתוכן