יום המעבר וסידור הבית לאחר מעבר הדירה

כותב האתר איתי עמית

Lifefar

יום המעבר –

בחירת יום המעבר דירה – רבים מבקשים לעבור דווקא ביום חמישי מתוך מחשבה שבסוף השבוע כבר יתארגנו וינוחו בבית החדש ולא יפסידו ימי עבודה. אני מוצאת שכדאי לתכנן את ההעברה דווקא לאמצע השבוע וכך ניתן לפרוק ולסדר את הבית בנחת כאשר הילדים נמצאים במסגרות כך שעד בוא סוף השבוע באמת תוכלו להיות מאורגנים בביתכם החדש.

למרות כל ההכנות המוקדמות בכל מה שקושר למעבר דירה ואחסון תכולת הדירה , יום של מעבר הוא יום מעייף ועמוס. עשו עם עצמכם ועם הילדים חסד ונסו למצוא להם סידור. וגם לחיות המחמד.

בבוקר המעבר אל תשכחו את המובילים וגם את עצמכם.  הכינו מבעוד מועד משהו קל לאכול, שתייה קרה בשפע וכוסות חד פעמיות. אל תגידו להם שזה במקרר והם יכולים לקחת, הוציאו והציעו.

בשכונה צפופה ובעלת מצוקת חניה שמרו מראש מקום חניה עבור המשאית של חברת ההובלות.

תלו פתק בחדר המדרגות או על לוח המודעות של הבניין בו אתם מתנצלים על הרעש ואי הנוחות ביום המעבר. אל תשכחו לעשות זאת גם בבית החדש אליו אתם עוברים.

לפני שהמשאית יוצאת לכיוון דירתכם החדשה, עברו על כל החדרים וודאו שלא נשכחו. בסיום המעבר וודאו שכל הפריטים אכן ירדו מהמשאית ולא נשכח שום דבר ברחוב. כיסא משרדי, סולם, או שידה קטנה. לכולם סיכויים קטנים מאוד לשרוד ברחוב בגפם…

הכינו מראש את התשלום המסוכם לחברת ההובלה וטיפים לסבלים.

פירוק ארגזים וסידור תכולת דירה –

השתדלו לא להכניס דברים לארונות ללא הבחנה. אין דבר יותר קבוע ממשהו שנעשה ל"בינתיים". השקיעו מעט מחשבה ותכנון היכן אתם מבקשים להניח כל דבר והדריכו את שאר בני הבית או את החברים והקרובים אשר באו לעזור. תוכלו להדביק מבעוד מועד על ארונות המטבח למשל דפים ועליהם כתוב מה אתם מתכננים להניח בכל ארון. התחילו תמיד בפריקת תכולת המטבח שהוא לב ליבו של הבית ולאחר מיכן ארונות הילדים. כל השאר סובל דיחוי.

אני מאוד ממליצה לחלק אזורי אחריות. כל חדר או ארון יטופל ע"י חבר או קרוב משפחה אחר. אימא או חמות בחדר הילדים, והחברה הטובה בחדר השינה או עוזרת לך במטבח.

כאשר אתם פורקים את הארגזים בעלי התכולה השבירה, בכדי לא ליצור בלגן ועבודה כפולה, הכניסו לשקיות זבל גדולות את ניירות האריזה ולא לארגזים חזרה. מרבית חברות ההובלה יאספו את הארגזים לשימוש חוזר וגם שכניכם החדשים לא ייהנו לראותם ליד פחי האשפה עמוסים בזבל. כמו כן, אתם תתפלאו באיזו מהירות הם יתמלאו ויסתמו את חדר הזבל. לכן, השתמשו כאמור בשקי אשפה גדולים, דחסו אותם כהוגן אחר כך ישר אל מכלי המחזור או גן הילדים. אין כמו נייר אריזה לביצוע עבודות ציור גדולות ונייר גרוס הוא חומר גלם מצוין ליצירה בעיסת נייר.

את הארגזים פתחו בתחתיתם ע"י סכין יפנית ורכזו במקום אחד. באותו אופן שקיבלתם אותם. לאחר שתפרקו את מרבית תחולת הארגזים סכמו עם המוביל מתי הוא בא לקחתם.

רהיטים חדשים המגיעים ארוזים או רהיטים שהמוביל עטף "בפצפצים" ובקרטונים, הסירו בזהירות את חומר הבידוד, שימוש לא זהיר בסכין יפנית יביא לפגיעה ברהיטים.

עצה ידידותית באמת מכל הלב ומכל ניסיוני: גם אם השכנה מלמעלה אומרת שהיא פרקה את הארגזים כשהיא עברה דירה בשלוש שעות ועם יד אחת מגובסת, גם אם החמות מספרת שהיא עברה עשרים פעם דירה ותמיד עשתה הכול לבד ולא נזקקה לשום עזרה, וגם אם החברה הכי טובה מספרת לך שכבר באותו ערב של המעבר היא ובעלה ארחו עשרים איש לארוחה סינית של שלוש מנות כולל מרק וון טון שעשתה בעצמה, תרשו לעצמכם לסנן קצת את הדברים ולעשות את הדברים בקצב ובצורה המתאימים לכם. הבית הוא שלכם בלבד ואינכם חייבים דין וחשבון לאף אחד. לאחר שתסיימו הכול בזמנכם ובאופן המתאים לכם תוכלו גם אתם לספר לכולם "שכבר באותו ערב" שכבתם לישון בלי אף ארגז בסלון, כל התמונות היו תלויות במקומן וכולם הלכו לישון בפיג'מות ורודות תואמות על גבי סדינים צחורים מבהיקים אחרי טורניר טאקי משפחתי. סגרנו?

יום המעבר וסידור הבית לאחר מעבר הדירה

לקוח מתוך הספר: לצאת מהבלגן בהוצאת סטימצקי

http://bit.ly/2KKDU5l

השאירו לצוות המומחים של keepit קיפאיט פרטים ואנו נדאג ליצור איתכם קשר בהקדם!

תוכן עניינים

השאירו פרטים

הכי נמכרים

צריכים עזרה?
דילוג לתוכן