זהירות! חאפרים | איך להיזהר ממובילים לא מקצועיים

כותב האתר איתי עמית

Lifefar

לא ברור לגמרי למה או איך זה קרה, אבל בענף ההובלה בישראל – שוק שאינו מפוקח, בניגוד לתחומים רבים אחרים – תופעת החאפרים היא בעיה לא קטנה.

לא רק שלא נדרשת תעודה כלשהי על מנת להיות חברת הובלה בישראל, אפילו חובת ביטוח תכולה למשאית הובלות לא צריך כדי להעמיס את תכולת ביתכם ו.. לקוות שזו תגיע בשלום ליעד.

ובכל זאת, לעבור דירה או להוביל חפצים לאחסנה צריך? צריך. אז איך יודעים לבחור וממה נזהרים? בשביל זה אנחנו כאן:

תמרור אזהרה#1: הצעת מחיר טלפונית

קיבלתם מהמוביל הצעת מחיר טלפונית? הוא לא הציע שיבוא לבחון את התכולה ורק על סמך מראה עיניים יעריך את עלות ההובלה? אתם מסתכנים.

דמיינו את הסיטואציה הבאה: יום ההובלה מגיע ואתם מחכים למוביל איתו קבעתם. הוא מגיע ומחליט שהתכולה הרבה יותר גדולה ממה שסגרתם ועל כן עלות ההובלה תהיה גם היא.. גדולה יותר.

אז כן, מוביל מקצועי ישאף להגיע לראות מה הוא עומד להוביל, נותן הצעת מחיר ומתחייב להתחייב אליה. אתם יכולים לחסוך ככה לא רק כסף, אלא גם הפתעות לא נעימות ומשחקים.

סגרו מראש:

מהיכן להיכן ההובלה
מהו היקף התכולה כולל תיאור מדויק של גודל המעלית ומספר הקומות
תמרור אזהרה #2: הצעת מחיר נמוכה מדי

קיבלתם הצעת מחיר נמוכה משמעותית מחברות אחרות? סיכוי מצוין שמדובר במלכודת דבש. ככל הנראה מה שיקרה הוא אחד או יותר מהנ"ל: או העלאה של המחיר ביום ההובלה כשלכם כבר אין ברירה אחרת, או יותר גרוע: הברזה.

המסקנה: יש להשוות מחירים בין 3-4 חברות הובלה אבל להחליט על סמך מספר פרמטרים ולא על בסיס מחיר זול בלבד.

כאן גם המקום להזכיר שהמלצות הן דרך מצוינת להגיע לחברה מהוגנת ומקצועית. המלצות מחברים, מרשתות חברתיות ואם אתם בדרך לאחסנה – גם לחברת האחסון סביר שיהיו המלצות על שירותי הובלות בטוחים.

אגב, אחד הטיפים המעניינים בהקשר המחיר זה הוא להזמין הובלה לא בראשית החודש, במחציתו או בסופו – 3 תאריכים בהם התעריף גבוה בגלל הביקוש. רוצים להוזיל? הזמינו בכל תאריך אחר.

תמרור אזהרה #3: אין רישיון עסק / תעודת עוסק מורשה / ביטוח תכולה?

כן, לגיטימי לגמרי לשאול ואפילו לבקש לראות אם יש לחברת ההובלה ביטוח המכסה על נזקים אפשריים לתכולה, כמו למשל דפיקה של פינת השולחן, ארגז משקאות מרוסק או נזק בלתי הפיך למסך הטלוויזיה.

מובילים מקצועיים ומנוסים דואגים לפוליסת ביטוח תקפה ורלוונטית ששומרת עליכם – ועליהם – מתקלות אפשריות.

ועוד משהו – שימו לב ש

תמרור אזהרה #4: חוסר מקצועיות כללי

תשמעו, אם זה מרגיש לכם מחונטרש, זה כנראה בדיוק מה שזה.

חברת הובלה מקצועית תגיע בזמן, עם משאית הובלות כמו שצריך, צוות מיומן ומתקני הרמה וסבלות (כולל שמיכות ישנות וגלילי ניילון נצמד להגן על התכולה שלכם).

לסיכום: הובלה היא שירות מורכב שדורש התמודדות עם בלת"מים וגם לא מעט לחץ.

גם ככה לעבור דירה זה קשוח, אל תתפשרו. בקשו המלצות. ואם תרצו יש לנו לא מעט.

תוכן עניינים

השאירו פרטים

הכי נמכרים

צריכים עזרה?
דילוג לתוכן