המטרה: לפנות מקום בבית ; האמצעי: עושים סדר בסגר, ממיינים, תורמים ומאחסנים. עושים סדר בסגר | חלק ב'

כותב האתר איתי עמית

Lifefar

אחרי שבפגישתנו הקודמת התעמתנו בהצלחה עם השדים שלנו בסידור המטבח, הסלון וחדרי הילדים, הפעם, כדי להשלים את החגיגה עד הסוף, נלך על אזורים מאתגרים לא פחות: ארונות בגדים ומחסן.

תראו, אין לנו ספק שיש פה הזדמנות להפוך את הבית – המקום שבו אנחנו נמצאים כל כך הרבה – למקום נעים, מאורגן ומאוורר יותר, וזה המוטו שצריך ללוות את המשימה.
בכל מקרה חשוב לנו להגיד שוב: אם הפרידה מחפצים אלה או אחרים קשה לכם, אם יש עוד התלבטות וגם אם רק מתחשק לכם לשמור ליתר בטחון – בשביל זה בדיוק נוצרה האפשרות המלהיבה של מחסן פרטי. לא סתם הגדלים השונים האפשריים, הנגישות הנוחה 24/7 וכמובן הידיעה שתכולת הבית שמורה ובטוחה כראוי – הופכים את אחסון תכולת הדירה לאחת הפעילויות הפופולריות לאחרונה. יאללה מתחילים.

מארגנים את חדר השינה + ארון הבגדים / חדר ארונות
חדר השינה – ובכלל זה ארון הבגדים (או חדר ארונות) – מאכלס תמיד ואצל כולם פריטים שהפרידה מהם קשה. אבל לאט לאט, חדורי מטרה ושליחות – זה אפשרי לצמצם גם שם תכולה.
הכללים המקובלים לסידור ארון הבגדים אומרים שלא שומרים שום דבר שלא נלבש יותר מ-2 עונות. כולל לא את המכנסיים ההם מלפני הדיאטה, החולצה שאולי עוד תחזור לאופנה ובוודאי לא כ-ל הבגדים שעברו לקטגוריית "בגדי בית" אחרי שיצאו מכלל שימוש כבגדי יומיום. אין כל צורך לשמור 20 חולצות בית. 3 לגמרי מספיק.
קשה לכם? תתחילו איפה שקל: מגירת גרביים, תחתונים ועניבות (נניח). הדילול מתחיל עם כל מה שלא נלבש או נגרב בשנה האחרונה. לדוגמה: עניבה של רחוב שומשום, גרבי תחרה או תחתונים שאיבדו את הגומי.

מה מאחסנים?

יש להודות: את ארון הבגדים הגדול ואת חדר הארונות במיוחד יש לכולנו נטייה להפוך למחסן קטן. שואב אבק, קופסאות נעליים, מעילים של סבתא וחליפות סקי שקטנות על הילדים.
ואנחנו אומרים: מלבד שקיות בגדים שעוד לא הוחלט סופית אם נפרדים מהם לגמרי, אפשר בהחלט לאחסן את כל הנ"ל בצירוף: שמיכות חורף עודפות שאינן בשימוש אבל חבל לזרוק, כמו גם שידות או רהיטים שאיכשהו התגלגלו לחדר השינה בלי שמישהו מבין מה תכליתם.
תזכרו שהבטחנו: את התחושה הזו, של חדר שינה בהיר, נקי מעומס חפצים עם תלתלי אבק תחתם וארון בגדים מאוורר שמוצאים בו בדיוק את מה שמחפשים – קשה להחליף.

מארגנים את המחסן

אחרי שניפיתם בגדים, שמיכות ומנורות לילה מיותרות – הגיעה שעתו היפה של המחסן. וכשאנחנו אומרים מחסן אנחנו מתכוונים לכל אזור בבית שנאגרים בו חפצים שאין להם מקום אחר: זה יכול להיות המחסן הפרטי בבניין, המרתף, הבוידם, הארון ההוא במרפסת המטבח.

עכשיו ככה: באמת שאין כל סיבה לשמור בבית תלת אופן אם הילד כבר בכיתה ו' והקטן עוד לא נולד, וגם לא את האופניים שקניתם ליומולדת 40 ונסעתם עליהם 3 פעמים.
אותו פסק דין חל על ציוד סקי, גלשנים, אופני כושר, הליכונים, תנור אפייה ששומרים לילדה,

כורסה שמחכה לריפוד מחדש וכן הלאה – העיקרון ברור.
גם את הבריכה – אותו "יצור" שרק מי שקיפל אותו יודע עד כמה הוא עצום – אפשר בכיף לאחסן עד הקיץ הבא ביחידת אחסון מחוץ לבית. באמת שחבל על המקום במחסן שלכם.
מצד שני, אנחנו האחרונים שנעודד פה קניות מיותרות: פריטים במצב טוב שיש לכם הרגשה שתצטרכו מתישהו –מאחסנים. איכשהו הידיעה הזו מקלה על המלאכה, לא?

ועכשיו, נשאר לבחור מחסן להשכרה וככה עושים את זה נכון:

רצוי קרוב ונגיש: בימים אלה, בהם הכל משתנה במהירות רבה רצוי שהמחסנים יהיו במקום קרוב הביתה ונגיש 24/7. אז לא, לא חייבים 100 מטר מהבית, אבל בהחלט כן מספיק קרוב כדי לא לחצות את המדינה. לא פחות חשוב: לוודא שהמחסנים נגישים ונוחים לפריקה והעמסה.

מוודאים שמדובר בחברה מקצועית: יחידות אחסון מקצועיות צריכות גם להיראות ככה. זה אומר שאין סדקים בקירות והם מסוידים כמו שצריך ; זה גם אומר שנקי, מסודר ומודבר כראוי ; שאין פתחים לא מטופלים ושיש אוורור מבוקר לאורך כל ימות השנה ; אש, מזיקים, פורצים ואבק הם האויבים הגדולים של האחסון. ודאו שיש אישור של כיבוי אש למקום, שהוא מצולם ומבוטח כראוי.

מתאימים בין התכולה למחסן: אם יחידת האחסון תהיה גדולה מדי תשלמו לחינם יותר ממה שצריך ואם היא תהיה קטנה מדי תאלצו לדחוס פנימה את החפצים – וחפצים לא אוהבים שדוחסים אותם.
מתלבטים? שווה להתייעץ עם אנשי מקצוע שיודעים לתרגם את התכולה שלכם לגודל המחסן הנדרש.
יחידות אחסון נמדדות בקוב. מכולה שלמה, למשל, צריכה חדר שנפחו 34 קוב.
לכן אתם צריכים חברת אחסון שמאפשרת לשכור מחסן לפי שטח ורצוי גם חברה שמציעה חדרים בגדלים שונים. אם אתם זקוקים רק ל-11 קוב אין סיבה לשלם על 25.

תיהנו ובהצלחה!

תוכן עניינים

השאירו פרטים

הכי נמכרים

צריכים עזרה?
דילוג לתוכן