הוצאות מעבר הדירה – איך לצמצם חכם

כותב האתר איתי עמית

Lifefar

איך שלא מסתכלים על זה מעבר דירה הוא חתיכת הוצאה. אפילו אם שמים בצד עלויות שיפוץ, סיוד או קניית רהיטים זה סיפור לא זול – בוודאי כשמדובר במעבר של משפחה אבל גם לזוג או ליחיד אין ספק שזהו אתגר תקציבי.
ברור שהדרך הפשוטה ביותר להוזיל מעבר דירה היא לוותר על ההובלה המקצועית ולעשות זאת בעצמכם, אבל אם להיות כנים זה אפשרי רק אם מדובר בתכולה ממש מצומצמת.

מי יודע לסבל מכונת כביסה או מקרר? ואיך לעזאזל מרימים ארגזים עם ספרים בלי לדפוק את עמוד השדרה?
הרי אנשים שעוסקים בזה גם יודעים איך להרים וגם מחזיקים בציוד המתאים לשם כך.
איך בכל זאת מצליחים להוזיל ולייעל את מעבר הדירה בלי לשבור את הגב ולרוקן את הכיס? הנה 5 עצות מועילות.

1. הערכת תכולת דירה
אל תנסו לנחש לבד ובמדויק מהי התכולה, כמה ארגזים צריך וכמה תעלה כזו הובלה. עוד לא נולד האדם שיודע להעריך כמה בגדים, כלים ומגבות יש לו. לכן, יש להזמין בעל מקצוע שכן יודע – רק ככה מקבלים הצעת מחיר הוגנת שבאמת תואמת את התכולה.

2. השוואת מחירי הובלות
הובלה היא עניין. כל הרכוש שצברתם וקניתם במיטב כספכם עומד לצאת מהבית הישן, להיכנס למשאית ולצאת חזרה לבית החדש.
אנחנו ממש מתחננים: קחו חברת הובלה שקיבלתם עליה המלצות, שיש לה ותק וניסיון. אין דבר מבאס יותר מטלוויזיה שבורה, ארגז משקאות מרוסק או מוביל שמחליט פתאום שהמחיר שעליו התחייב בעצם לא מתאים וזה עולה יותר.
רוצים לחסוך בהוצאות מעבר הדירה? בדקו עם המוביל כמה הוא מוכן להוריד אם אתם מעבירים לבד חלק מהרהיטים / ארגזים והשאירו למקצוענים את מכשירי החשמל הכבדים.

מיון חפצים לפני מעבר דירה

אם את תהליך המיון עושים בעת האריזה ולפני ההובלה במקום אחריה – חוסכים בכמות החפצים והארגזים שתעבירו. לגמרי שווה את זה.
ועוד דבר: אם יש כוונה לקנות ספה / מכונת כביסה / ארון בגדים חדש, אז אין טעם להעביר אותם. עדיף לקנות חדשים אם ממילא זה מה שמתוכנן במקום לשלם עליהם הובלה.

איפה קונים קרטונים לאריזה

קרטונים איכותיים הם משהו שלא כדאי להתפשר עליו – גם אם לכאורה קל למצוא ארגזים בסופר. והסיבה היא זו: ככל שהארגזים יהיו נכונים יותר לאריזה ולנשיאה – תחסכו גם זמן וגם כסף.
ערכת מעבר דירה צריכה לכלול:
• קרטונים בגדלים שונים (יש אפילו קרטון ייעודי לבגדים תלויים)
• קרטון דו-גלי
• ניילון בועות (פצפץ) להגנה על חפצים שבירים,
• סרטי הדבקה (מסקנטייפ)

ולסיום: תתחילו לצרוך פחות

זה קורה לטובים ביותר: עומדים מול הארגזים, הרהיטים והתכולה כולה ולא מאמינים שצברנו כל כך הרבה שטויות. אחד הדברים הטובים שאפשר לקחת מזה – ועל הדרך גם לחסוך לא מעט לא רק בהוצאות המעבר אלא גם אחריו – הוא לזכור את הרגע הזה בכל פעם שאתם מתלבטים אם לקנות כרית חדשה או עוד כד מעוצב. ואז קורה משהו טוב, אפילו נהדר: צורכים פחות.
צורכים פחות – אורזים פחות – מובילים פחות. שווה.

תוכן עניינים

השאירו פרטים

הכי נמכרים

צריכים עזרה?
דילוג לתוכן