איך לארוז בית

כותב האתר איתי עמית

Lifefar

איך לארוז בית או ליתר דיוק איך לאחסן תכולה בצורה יעילה

רילוקיישן? מעבר לדיור מוגן? קבלן שמתעכב במסירת הדירה? אולי שיפוץ? כן, בהחלט ייתכן שאחסון תכולת דירה הוא הפתרון הנכון ביותר עבורכם.
אז נכון, אפשר לתקוע הכל לתוך ארגזים ולקוות לטוב אבל בהחלט לא מומלץ. איך אורזים חכם? הנה זה בא

לא רוצים קרטונים קרועים – הדבר האחרון שאתם רוצים הוא קרטון שנקרע כשהרימו אותו או כזה שהתפורר במחסן. אם אין אפשרות להשיג קרטונים טובים – עשו לעצמכם טובה והשקיעו ברכישת כאלה. זה לא מאד יקר וזו בהחלט השקעה נבונה שתקבע לא מעט את הצלחת התהליך. יש אפילו ערכות מעבר דירה המיועדות לכך. שווה לבדוק.

מסמנים קרטונים – מה שנכנס ראשון יוצא אחרון, כידוע. חוץ מזה, מניסיון נספר לכם שרוב הלקוחות מעריכים שזמן האחסנה יהיה קצר יותר אבל בפועל (כמעט) תמיד יש עיכובים. המשמעות היא שלסימון הקרטונים יש משנה חשיבות כשמאחסנים.
הכניסו קודם את מה שבטוח לא תזדקקו לו בזמן הקרוב ובקדמת המחסן את כל מה שאולי דווקא כן.
ועוד משהו: הקפידו לרשום על כל צדי הקרטון כדי לראות בכל מקרה מה הוא מכיל.

לרהיטים מפורקים מצמידים את הברגים – אין דבר מעצבן יותר מרהיט מפורק עם ברגים מיוחדים שכאשר רוצים להרכיבו מגלים שהלכו לאיבוד. לכן, מומלץ בחום רב לשים בשקית ניילון קטנה את כל הפרזולים והברגים השייכים לאותו רהיט ולהצמידה במסקינטייפ לחלקו האחורי של הרהיט.

לעטוף שלא יחטוף – כדי להפוך את האחסון ליעיל וחסכוני תרצו בוודאי להניח רהיטים אחד על השני. רק כדי לעשות זאת באופן שלא יפגע ברהיטים מצד אבל ינצל כל ס"מ מצד שני, רצוי לעטוף היטב כל רהיט בקרטון גלי או בניילון בועות (פצפץ).

מה שכבד עדיף שיהיה קטן – זה מפתה מאד להעמיס על הקרטון, במיוחד אם יש בו עוד מקום. רק שזהו כלל חשוב: ספרים וחפצים כבדים אחרים רצוי מאד לארוז בקרטונים קטנים. גם כדי שניתן יהיה להרימם לגובה ולנצל את כל המקום בחדר וגם כדי שהם לא ייקרעו בעת המעברים.

לייבש אותם – מקרר צריך לנתק מהחשמל לפחות יום לפני המעבר / אחסון ואז לייבש היטב. אחרת אתם מסתכנים בריח בלתי נסבל, פטריות ועובש. גם מדיח הכלים ומכונת הכביסה חייבים טיפול לפני אחסון והוא כולל פתיחה של הפילטר וניקוז של כל המים. אורזים את שואב האבק? אל תשכחו לרוקן את השקית!

שלא ייצמד – רהיטי עור (וגם דמוי עור) רצוי לעטוף בסדין או בקרטון לפני שמצמידים אליהם ניילון נצמד או פצפץ. הניילון עלול להידבק אליהם ובעת ההסרה לקלף שכבה דקה ולעשות נזק.

2 טיפים אחרונים וחשובים

1. אל תנעלו במנעול כבד וגדול כי לשמירה על הפרטיות מספיק מנעול של 50 מ"מ. אם המפתח ילך לאיבוד (וזה קורה הרבה, במיוחד באחסנה ממושכת) יהיה הרבה יותר קל לפרוץ. מה גם שאם הלכתם על חברה מקצועית ומנוסה יש להניח כי המקום מאובטח ומאובזר באזעקה ובמצלמות אבטחה.

משפצים? קחו מבעוד אחסון את מידות הרהיטים ומכשירי החשמל המשמעותיים. מאד מבאס להתחיל להפוך את המחסן כדי לחפש את מכונת הכביסה כדי למדוד מה גודל הנישה שהנגר מתכנן לה.

תוכן עניינים

השאירו פרטים

הכי נמכרים

צריכים עזרה?
דילוג לתוכן