אחסון תכולת דירה לטווח קצר לעומת אחסון לטווח ארוך

כותב האתר איתי עמית

Lifefar

אחסון תכולת בית הוא מסוג הדברים האלה שאומרים עליהם "מי שלא היה שם לא יכול להבין", וזה כנראה נכון, על אף שרבים מאתנו עשויים להיתקל בצורך כזה מהר מחשבו, מה גם שאם הגעתם עד כאן אתם כנראה צריכים את זה.
אז ככה: לצורך הדיון כאן לא מאד משנה אם מדובר על רילוקיישן, בית שלא הסתיימה בנייתו, מעבר לדיור מוגן, או רצון לאחסן רהיטים או חפצים אחרים לילדים שיגדלו ויעברו לבתים משלהם.

מה שכן נתייחס אליו כאן הוא ההבדל בין אחסון תכולת דירה לטווח ארוך או לטווח קצר, כי כן, יש בהחלט הבדל בין השניים.
הרי ברור שלהשאיר במחסן ארגזים עם בגדים לחודש לא דומה להשארתם באחסון למשך 3 שנים, נכון?
הבדלים בצורת האריזה ובאופן הסידור במחסן או ביחידית האחסון הם רק חלק מהתמונה כולה. מה עוד?
בבקשה:

אחסון תכולה לטווח ארוך / אחסון ליותר מ-3 חודשים

  • ממש לא כדאי לארוז פריטים בשקיות ניילון. אולי נדמה לכם שהניילון מגן על הספרים / בגדים מפני רטיבות או משהו אבל ההיפך הוא הנכון. אם מצטברת לחות (ולרוב מצטברת) הניילון עלול ללכוד אותה ומה שיקרה הוא.. נכון, עובש.
  • ארגזים איכותיים הם המפתח לכל אחסון מוצלח. זה נשמע מצחיק – בסך הכל ארגז, מה כבר צריך להיות איכותי בו, אבל הדבר האחרון שאתם צריכים הוא ארגזים מתפרקים ו/או נקרעים. בנוסף, ארגזים חדשים ואיכותיים יכולים לחסוך הרבה מקום באחסון כי אם הם דומים בגודלם הם יכולים להיערם זה על זה באופן חכם ויעיל.
  • פריטים שבירים אורזים בנפרד ועוטפים בניירות או בפצפץ.
  • בגדים / שמיכות / וילונות אורזים בשקיות ואקום. נחמד להוסיף לזה שקיקים לוכדי לחות.
  • מכשירי חשמל – בעיקר אלה של המטבח – רצוי לנקות לפני האחסון. ממש לא נחמד לגלות את שאריות עוגת השוקולד מלפני שנתיים על המיקסר. אקונומיקה היא רעיון לא רע בהקשר הזה. את כבל החשמל המחובר למכשיר כדאי לכרוך סביבו ולהדק.

אחסון תכולה לטווח קצר / אחסון לפחות מ-3 חודשים

  • רהיטים שמאחסנים לטווח קצר יכולים להסתפק בכיסוי של סדין גדול שיגן עליהם מאבק. במקרה כזה גם לחות פחות מלחיצה כי היא לא תספיק לעשות נזק. מה שכן, כדאי להעביר עליהם מטלית לחה לפני זה ולייבש היטב.
  • בעוד שאחסנה לטווח ארוך לא דורש בדרך כלל גישה לפריטים "המתאחסנים", הרי שבטווח הקצר בהחלט כדאי לשכור יחידת אחסון מאווררת יותר מבחינת המקום – או לפחות ליצור גישה נוחה לרוב החפצים.
  • החפצים היחידים שצריכים לקבל טיפול מסור באחסון קצר כמו בארוך הם הפריטים השבירים. לכוסות יין לא משנה אם הן נכנסו לארגז לחודשיים או לשנתיים – צריך להיזהר עליהן. הקפידו על כך ועטפו יפה בבד או בפצפץ. חשוב לא פחות: לציין בגדול 'שביר!'.
  • סעיף נוסף ואחרון שדומה בשני סוגי האחסון הוא הסימון. גם בארוך וגם בקצר יותר מכדאי לסמן את הארגזים ולכתוב מהי תכולתם למעלה ובצדדים.

תוכן עניינים

השאירו פרטים

הכי נמכרים

צריכים עזרה?
דילוג לתוכן