אחסון ומעבר משרד: עוברים משרדים ונשארים בחיים

כותב האתר איתי עמית

Lifefar

אמנם לא צריך למיין ולסדר את הבגדים בארון וגם את המטבח יותר קל לפרוק, אבל מעבר של משרד הוא סיפור מורכב לפחות כמו מעבר דירה. יש אפילו שיאמרו מורכב יותר, שכן הרהיטים כבדים, גדולים ומסורבלים, יש המון אלקטרוניקה לארוז ולפרוק ובניגוד לחופש שאפשר לקחת כשעוברים דירה – כאשר זה כל העובדים במשרד זה קצת יותר מסובך.
אבל לא באנו לבאס, אלא כדי לפזר את העננה.
כן, גם אם מדובר על פינוי משרד בנסיבות פחות נעימות. אומרים שכשנסגרת דלת אחת נפתחת אחרת ואין לנו אלא להסכים.
בכל מקרה, ליקטנו כאן שלל עצות טובות לאריזה / מעבר / אחסון משרד ו- BREAK A LAG כמו שאומרים…

איך לתכנן מעבר משרד? לתכנן!

גם אם הולכים על המובן מאליו ומבקשים מכל חדר / עובד להיות אחראיים על אריזת האזור שלהם – נותרים לא מעט אזורים משותפים, וחלקם אף רגישים (הנהלת חשבונות למשל).
על כן רצוי לייצר תכנון מדוקדק מראש: מה זורקים, מה גורסים, מה מעבירים לארכיב ומה מוסרים הלאה. יש שוק יד שניה גם לריהוט משרדי – שווה לבדוק.
איך? עוברים חדר-חדר ומחליטים בדיוק מי עושה מה. ורצוי לעשות זאת לפחות חודש לפני תאריך המעבר.

הכל מתחיל מניהול התהליך

אל תצפו שאנשים יתנהלו מעצמם. נכון, כולם ילדים גדולים שאמורים כבר לדעת איך מניילנים ואורזים אבל כשזה לא הבית הפרטי כולנו מתנהגים אחרת.
לפיכך, כדאי למנות לאירוע המעבר מנהל/ת אחראי לא לפני שבוחרים את הדמות בקפידה. רצוי שזה יהיה אדם אחראי, שיודע לנהל פרויקטים מורכבים (ולא זה שהכי פנוי עכשיו) ובעיקר דמות שכווולם מקשיבים לה. בלי ויכוח.

עלויות מעבר משרד

לא משנה מה גודל המשרד ומהי תכולתו (כלומר כן, אבל חכו רגע) חברות הובלה לוקחות בדרך כלל עלות גבוהה יותר למעבר משרד.
שווה לבחון חלופות ומכל מיני היבטים: יש חברות שיציעו את כל החבילה, כלומר גם אריזה, גם הובלה וגם פינוי חפצים ומסמכים וישנה כמובן אפשרות להפריד ולקחת הובלה בלבד. גם במקרה זה, היות שמשרדים רבים נמצאים בבניינים ישנים עם מעלית קטנה (או בכלל לא) חובה לציין זאת ולהבין שזה יבוא לידי ביטוי במחיר.
בכל מקרה – אין להסתפק בהצעת מחיר בטלפון. אף אחד לא רוצה הפתעות ביום המעבר. שקיפות וחתימת חוזה לפני – ורק אחרי שחברת ההובלה באה פיזית למשרד ונתנה הצעת מחיר שאין לזוז ממנה.

איך להעביר משרד בלי להפסיד ימי עבודה

כנראה שכמעט בכל עסק האתגר הגדול הוא להתמודד עם הניתוק והחיבור מחדש של הטכנולוגיה: המחשבים, השרתים, הטלפונים, המדפסות, הרשתות וכן הלאה. למעשה, זה גם הדבר העיקרי שמבדיל בין מעבר בית למעבר משרד, שכן השאיפה הברורה היא להפסיד כמה שפחות ימי עבודה.
כדי שזה יקרה, רצוי כי מחלקת/איש ה-IT ייקחו פיקוד על האירוע. המשמעות היא תכנון מראש של הניתוקים – רצוי לקצר יום עבודה אחד ולעבוד על כך בחצי השני וכמובן תכנון מדוקדק של החיבור מחדש.
אחד הדברים שיכולים לסייע בכך הוא תכנון מדויק של מי יושב איפה עוד קודם ליום המעבר אחרת רק זה ייקח ימים ארוכים.

תוכן עניינים

השאירו פרטים

הכי נמכרים

צריכים עזרה?
דילוג לתוכן