הצגה של איש אחד: הקשיים והטעויות של "מפרסמים לבד"

יולי 3, 2016
admin

הטעויות הנפוצות בניהול דיגיטל לעסקים

מה מקשה על עסקים לפרסם באינטרנט?

מרבית בעלי העסקים שהכרנו לא מצליחים להגיע לבד לתוצאות משמעותיות באינטרנט. דיברנו על זה שחלקם מתייאשים וחלקם שוכרים פרילנאסרים. גם אלה ששוכרים פרילנאסרים עדיין מתקשים להגיע לבסס את מעמדם בדיגיטל, ולהגיע למצב שבו הם בונים מותג ברשת. אפשר למנות הרבה סיבות לכך: היעדר זמן, היעדר התאמה בין הפלטפורמות למוצר שלך, חוסר בידע מקצועי בשיווק, סגנון אישי (שלא תמיד מתאים ללקוחות) ועוד הרבה סיבות.

בסופו של יום אנחנו מזכירים לבעלי עסקים דבר אחד חשוב: בעל עסק צריך להתמקד בעסק, בליבה העסקית שלו, במה שהוא עושה. את השיווק צריך להפקיד בידיים נאמנות, ואז להתעדכן ולבקר באופן קבוע. כבעל עסק את הלא יכול לעשות הכל – ובטח לא להתעסק בשיווק באינטרנט. כדי לשווק באינטרנט נכון צריך זמן שאין לך, וידע נרחב בתחום.

  • צריך לתכנן וללמוד את הלקוחות: מה הם צריכים, מה מניע אותם, מי הם, מה יגרום להם לקנות ממך, איפה הם נמצאים… ועוד ועוד
  • צריך לייצר תכנים: לכתוב טקסטים, לצלם תמונות- והיום גם וידאו, לערוך וללטש אותם, להפיץ אותם בפלטפורמה הנכונה, לקדם אותם, ולבנות את זה ככה שזה יכניס לנו לקוחות חדשים או מכירות איכשהו.
  • צריך לטפל בפונים: את זה בעלי עסקים עושים מצויין, ואנחנו רק מסייעים להם לעשות את זה בצורה מסודרת ואפקטיבית יותר. זה הסעיף שדורש את רוב הזמן שלך כבעל עסק, ובו חשוב שתשקיע.

הטעות הנפוצה: ניהול עצמי

הטעות הנפוצה: ניהול עצמי של פלטפורמות הדיגיטל והפירסום באינטרנט

אז נכון, אתם יכולים אולי להרים קמפיין בגוגל, אבל האם העלות של הקליקים משתלמת לכם? בדרך כלל התשובה היא שלילית. וכאן בעלי עסקים מתחילים להבין את המורכבות. יש כאלה שפשוט מחליטים שזה לא בשבילם. הם חושבים שהקמפיין שהם הרימו מייצג את היכולות של מערכת הפרסום של גוגל, אבל זו טעות נוראית שגורמת לאנשים לוותר על פרסום מצויין – רק כי הוא לא נעשה נכון בניסיון הראשון.

בעלי עסקים אחרים מבינים שהם צריכים בעל מקצוע, אך גם אצל לקוחות כאלה אנחנו רואים לפעמים את הרצון להמשיך ולנהל את בעלי המקצוע בניהול פרטני מאוד, כאילו היו מנהלי שיווק עם ניסיון בדיגיטל. זו אמנם טעות פחות קריטית, כי בסופו של יום יש בעל מקצוע שמנהל את הקמפיין, אבל זו טעות נפוצה מאוד והיא גורמת לאבדן האפקטיביות של הקמפיינים.

הטעות היקרה: הרבה ספקים

הטעות היקרה: ניהול עצמי של ספקים בדיגיטל

אחת הטעויות הכי נפוצות נעשית דווקא על ידי אלה שיודעים הכי טוב מה הם צריכים. הם נוטים לבזר את כלי השיווק – כך שכל כלי נמצא אצל בעל מקצוע אחר.

זה נכון לתת למי שמתמחה בPPC לעשות לך את הPPC, ולמי שמבין בפייסבוק לכתוב פוסטים (ולקדם אותם). הכי טוב להוציא ניוזלטרים בעזרת מישהו שמבין בזה ממש טוב, וכנראה שבמקרה שלך אלו אנשים שונים. מה שקורה במצבים כאלה זה שמהר מאוד הפעילות השיווקית הופכת ל"סלט של כמה טבחים ביחד". כשכמה אנשים מעורבים בביצוע הפעילות השיווקית קצת קשה ללמוד את הפעילות ולנתח אותה, להבין מה עובד טוב יותר ומה פחות, באיזה ערוצים כדאי להתמקד ועל מה עדיף לוותר.

אז זה נכון שצריכים את איש המקצוע המתאים לכל קמפיין או פעילות, ונכון שיש לנו צורך בכמה אנשי מקצוע במקביל, עד כאן הכל נכון. הטעות היא למדר אותם האחד מהשני. בעלי מקצוע יודעים לעבוד מצויין כצוות. אם נפלתם על מישהו שלא יודע לעבוד בצוות – נסו לשנות את הגישה שלו, או החליפו אותו בספק אחר, קואופרטיבי יותר.

או שתתקדמו לניהול כולל של הפעילות תחת קורת גג אחת. מעניין אתכם? לחצו על הכפתור והכירו את השיטה שלנו

הכירו את השיטה להצלחה בדיגיטל

אולי יעניין אותך גם:

No comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *