איך למנוע הקלקות של מתחרים על המודעות שלך

יולי 18, 2017
admin

הקלקות של מתחרים שואבות לך את התקציב?

עם התפתחות תחום הPPC יותר ויותר עסקים מפרסמים בחיפוש בגוגל. בתקופה האחרונה פנו אלי לא מעט אנשים ושאלו איך להתמודד עם קליקים של מתחרים. ניסיתי להבין איך הם בטוחים שהמתחרים אכן מקליקים ואז התאמתו חשדותי: כולם מקליקים על כולם. לפעמים השאלה היא תמימה יותר, למשל נשאלתי איך יכול להיות שהתקציב נגמר בבוקר? ובהנחה שהקמפיין מוגדר נכון אז הסיבה העיקרית שהתקציב נגמר ולא מספיק להכניס עבודה היא קליקים של מתחרים.

הקלקות מזויפות בחיפוש

בתחומים תחרותיים במיוחד שבהם עלות קליק היא 10, 20, או 30 ש"ח ויותר, מספיק שכמה מתחרים פתחו את הבוקר שלהם בהקלקות, והופ – התקציב התייבש לשארית היום. אמנם חשוב לזכור שלא תמיד מדובר במשהו זדוני. לפעמים מדובר במתחרה שרוצה לראות את האתר שלכם או את המחיר אצלכם, ולפעמים הוא מעביר את זה הלאה כדי להראות למתכנת שלו וכדומה. אז אמנם זה לא תמיד זדוני אבל לכם זה עולה כסף.

הקלקות מזויפות על באנרים ברשת המדיה

גם ברשת המדיה הקלקות מזויפות נפוצות. כשמדובר בבאנרים יש עוד מקליק סודי: רובוטים! אז עכשיו לא רק מתחרים צרי עין מתעסקים לנו בפירסום אלא רובוטים שלא תמיד מגיעים מכתובת מסוימת או אפילו ממדינה מסוימת. עכשיו זה כבר מתחיל להיות מוגזם, אז החלטתי לשתף מנסיוני ולהסביר איך להתמודד עם התופעה הזו של הקלקות שווא, הקלקות של מתחרים, והקלקות מזויפות.

פתרונות לקליקים של מתחרים

זיכוי על הקלקות מזויפות

גוגל מאפשרים למפרסמים לפנות אליהם ולטעון שX הקלקות היו מזויפות \ לא תקינות. המנגנון אמנם מתפקד והם מגיבים לכל פניה, אבל יש צורך להוכיח שמדובר בקליקים לא חוקיים. זאת ועוד צריכים ממש להתעסק בזה ולשלוח להם מכתבים ולעקוב אחרי הקליקים לעומק ולהבין בדיוק איפה יש משהו חשוד מספיק. קיצורו של עניין, כמעט אף אחד לא עושה את זה. זה מסורבל וובירוקרטי ואנחנו מחפשים פתרונות אוטומטיים שיתנו לנו שקט.

חסימת כתובת IP של המתחרים

אפשרות תיאורטית נוספת היא להשתמש בהחרגה (Exclude) של כתובת IP או טווח של כתובות IP. במידה וידועה לכם הIP של המתחרים האפשרות הזו מעשית יותר, אבל האם יש לכםפ את הIP של הנייד שלו? ושל העובדים או המשפחה שלו? ומה אם הוא נכנס מהבית?

בגלל הקושי שבמציאת כתובת הIP של המתחרים, אפשרות זו נשארת בגדר תיאוריה, וקשה מאוד ליישם אותה בפועל.

מערכת למניעת הקלקות מזויפות

אז מסתבר שהבעיה מוכרת ויש כמה סטארטאפים (ישראלים, אלא מה..) שכבר חשבו על פתרון לבעיה. בהנחה שי שלכם אתר wordpress, הם מציעים תוסף (Plugin) שמותקן באתר ופשוט חוסם מקליקים חשודים. בחודשים האחרונים בדקתי 2 מערכות כאלה והתרשמתי מאוד מהיכולות של שתיהן. המערכת שהציגה את היכולת הטובה ביותר לחסימת הקלקות של מתחרים או סתם הקלקות מזויפות נקראת Clickcease. ההתקנה שלה פשוטה יחסית, והיא מצליחה לאתר מקליקים חשודים – ולחסום אותם מלראות קמפיינים עתידיים. ככה היא מונעת הקלקות שווא. פיצ'ר נוסף ונחמד הוא שהמערכת פונה אוטומטית לגוגל לגבי הקלקות שכבר היו וסומנו על ידי המערכת כהקלקות חשודות. המערכת אוספת את הנתונים ואת "ההוכחה" שהקליק לא תקין – ושולחת בשמך מייל לגוגל בבקשה לזיכוי.

המערכת הזו חסכה לי וללקוחותי אלפי שקלים (!) בחודש האחרון בלבד. אם אתם עוסקים בתחומים תחרותיים שבהם עלות הקליק היא מעל שקל- שניים, שווה לנסות אותה ולראות את ההבדל.

ערך נוסף שקיבלתי בשימוש במערכת הזו הוא שפתאום אני יורד מהרדאר של המתחרים. הם חושבים שהפסקתי לפרסם ומתקשים להעתיק ניסוחים או מבצעים שאני מעלה.

חשוב לציין שההתקנה לא היתה שיא הפשטות, אבל התמיכה התחברו וסייעו לי להשלים את ההגדרות בקלות וביעילות.

לפרטים נוספים על המערכת למניעת הקלקות מזויפות

 

 

 

No comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *